Коледно: Зимни четива

by - 11:24

Седмица до Коледа!

Ако не сте видели другите ми коледни публикации:

Най-любимите коледни филми


Днес, за щастие на много от вас, след като вече говорих за любимите си коледни филми и музика, ми се стори редно да приключа коледната поредица с пост за любимите ми четива за уютните зимни дни вкъщи. 
Не обичам да класифицирам книгите по този начин, но много хора са ми казвали, че възприемат някои от тях като такива - книги, които се четат по това време на годината, докато пиеш горещо какао и хапваш щолен до камината. Затова помислих, че би било добра идея да споделя с вас книгите, които сама аз обичам да чета в описаната атмосфера.
Гледах да подбирам книжките без да се замислям много, единствената "тема", към която съм се придържала е Коледа, затова и ще забележите, че преобладават фантастиките. Което може би е обяснимо, защото някак си вълшебствата и магиите хората имат навика да свързват с този период от годината, глупостите с "коледната магия" и т.н. Много хора също са ми казвали, че Хари Потър за тях е коледна книга/филм, затова и гледах да се въртя около него подбирайки ги.. но както и да е, ето и списъкът:


 ***

"Хари Потър"

“One can never have enough socks,” said Dumbledore. “Another Christmas has come and gone and I didn’t get a single pair. People will insist on giving me books.”


Всяка Хари Потър 💖


***

"Хобит"

“Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good this morning; or that it is a morning to be good on?” 


***
"Хрониките на Нарния"


“One day, you will be old enough to start reading fairytales again.” 

Отново поредица, както знаете, а и отново класика!


***
"Тъмните му материи: Златният компас"


“Lonely? I don't know. They tell me this is cold. I don't know what cold is, because I don't freeze. So I don't know what lonely means either. Bears are made to be solitary.” 

За съжаление не мога да похваля цялата трилогия, защото втората и третата книга много противоречат на принципите ми, но определено поздравявам автора за страхотната приказка, която е измислил.



***
"Париж завинаги"


***
"Разкази за Коледа"


Последното ми предложение не е едно - по книжарниците около Коледа зареждат страшно много сборници с коледни разкази, поеми и т.н. Разгледайте Orange, Helikon, Ciela преди да е станало късно - силно препоръчвам и "Писма от Дядо Коледа" на Толкин.

И, разбира се, нека не забравяме, че голяма част от филмите, за които писах в предишния пост, са преди всичко книги - "Гринч", "Коледна песен", "Полярен експрес" и т.н.

Много подходящ автор около Коледа за мен е Ханс Кристиан Андерсен, а неговите сборници на български са толкова много, че със сигурност ще намерите някой, който ви допада. Любимец ми е от малка, а "Снежната кралица" е класика. 

За тези от вас, които не намериха своята книга в този пост - съветвам ви да разгледате този списък в GoodReads, който изрових за вас.

You May Also Like

2 коментара

  1. Много приятен коледен пост. Направила си прекрасни снимки!! :) И аз съм на мнение, че си има някои книги, които се четат през този сезон повече, отколкото през другите. "Хари Потър" е класика, а също и приказките, макар че за тях винаги е подходящо време, но ако са на зимна тематика, то сега е момента. Желая ти весело посрещане на празниците! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно съгласна, може би заради цялата тази идея за магията около празниците и вълшебствата в приказките..
      Благодаря ти за коментара и весели празници и на теб!! <3

      Изтриване

Copyright © 2018 Maria M.