Козметика с кауза | Топ 5 органични продукти, които ползвам ежедневно

by - 09:23


Има значение какво слагаш на лицето си, какво приемаш в тялото си и най-вече какво оставяш след себе си. В ерата на свръхконсумацията и изключително лесното и достъпно онлайн пазаруване във всеки момент, от всеки сайт и всяка точка на света, ера, в която бързото и евтино производство е по-важно от качеството и дългосрочните ефекти от случването му, повече от всякога е важно да обръщаме внимание на брандовете, които финансираме с покупките си и продуктите, чието произвеждане насърчаваме.

Признавам, че мен хич не ме бива в устойчивото пазаруване, доброволно ставам жертва на fast fashion марките, но що се отнася до бяла козметика наистина се старая да давам шанс на органичните, zero waste марки, а, ако се произвеждат в България, още по-добре.

Когато съм любопитна да открия нови брандове и интересни продукти, любимото ми място е Odonata cosmetics. Всеки продукт в магазина е внимателно подбран, а марките, които можете да откриете там са сред най-добрите луксозни органични марки от цял свят, произведени по безопасен за кожата и околната среда начин. Над 90% от продуктите в магазина са биосертифицирани, а огромна част от асортимента се състои от веган продукти.

И понеже, както казах, за мен е важно "да подкрепям българското", бих искала да подкрепя този страхотен магазин и някои от страхотните му продукти, като споделя с вас любимите ми натурални продукти, които ползвам в ежедневието си и които можете да откриете в Odonata cosmetics.


Нов за мен продукт, който ми беше предоставен за тест от Odonata cosmetics и за който нямам търпение да ви споделя повече!

TMI дисклеймър: преди малко повече от година установих, че чувствителните ми венци имат нужда от малко по-сериозно отношение и грижа от моя страна, след като започнаха да кървят при миене на зъбите. Веднага взех мерки - консултации с професионалисти, по-меки и щадящи четки, специализирани пасти, Listerine и всичко, както си му е реда. Грижата за оралната хигиена категорично е сред "нещата, на които не те учат в училище", които не мога да преглътна.
Няколко неща привлякоха интереса ми в пастата на Nordics:
  • произведена е в България от готин иновативен бранд, който заслужава повече внимание;
  • пастата е изцяло органична и без флуор;
  • идва в биоразградима опаковка - тубичката е направена изцяло от захарна тръстика.
Основните съставки в пастата са екстрактите от коприва и градински чай, които помагат за предотвратяване на дразненето и болезненото подуване на венците. Освен това, в пастата има и витамин Е, който е силен антиоксидант и помага за възстановяването на увредените клетки в организма. В момента можете да закупите пастата на Nordics с отстъпка от сайта на Odonata cosmetics - само за 7,73 лв. (тук). Ако ви е любопитно, можете да научите повече за Nordics в официалния им сайт тук.


Ако някой не е чувал за любовта ми към розовата вода, ще бъда откровено изненадана. Подготвям една дълга и подробна статия в блога по темата за флоралните води, ползите и значението им, но дотогава накратко ще споделя защо трябва веднага да се заредите с розова вода, ако още не сте го направили:
  • има силен противовъзпалителен ефект, успокоява и върши чудеса с кожата;
  • подобрява вида на кожата и намалява зачервяванията;
  • има антибактериални свойства и помага в борбата с акнето;
  • розовата вода е антисептик, предотвратява и лекува инфекции и възпаления;
  • богата на антиоксиданти, защитава и регенерира клетките на кожата;
  • anti-aging свойства, намалява бръчките;
  • помага при лекуването на рани и изгаряния.
И нещо, което едва ли знаете:
  • успокоява раздразненото гърло, когато се впръсква директно в устата;
  • помага на храносмилането.
И всичко това получавате за 14 лв. от Dhana - страхотна българска семейна компания, съсредоточила усилията си в производството на най-високо качество масла и води с нулево разреждане, така че да останат в чист и натурален вид (ще се изненадате колко марки предлагат подобни продукти, твърдейки, че са висококачествени и ефективни).



Каквото и да кажа ще е малко. През зимата кожата на ръцете ми става атопично суха, побелява, цепи се и се лющи. Много грозна картинка! Винаги съм имала непоносимост към кремовете за ръце, от малка мразя да се мажа, но последните години положението стана прекалено сериозно, за да го игнорирам. Решението, което намерих - ползвам богати и много мазни масла, с които мажа ръцете си преди сън, за да не ме дразнят и след като стана от сън, за да не ми щипе и да не ме боли през деня. Това чудо на чудесата - био балсамът на Wooden Spoon от миналия март ми е истински life saver. Той съдържа изцяло натурални съставки и е особено ефикасен през студените месеци, защото съдържа много мощни натурални съставки, които защитават кожата на ръцете и успокояват раздразнeнията. В състава му има масло от ший, екстракт от кафе и супер семена, всички са 100% натурални, био сертифицирани, а щадящата технология, по която се произвежда балсама, пази натуралните съставки живи и ефикасни за кожата.

Цената му е 15,95 лв., но продуктът е безценен! Можете да го намерите тук.


Преди няколко месеца ви споделих и за опита си с шампоана на Biofficina Toscana за ежедневна употреба. Формулата е с активни съставки на растителна основа, богата на органичен тоскански зехтин и се препоръчва за ежедневна употреба и всички типове коса.
Продуктът наистина почиства и омекотява косата, щадящ е и е много подходящ за чувствителен скалп като моя. Аз го използвам точно за случаите, в които ми се налага по една или друга причина да измия косата си няколко дни подред, за да избегна изсушаването на косъма и увреждането на косата със силно химичните формули на нормалните шампоани. Въпреки това не бих казала, че е много подходящ за ежедневна употреба на мазна коса - със сигурност ще трябва да редувате с друг или пък да проявите търпение и да изчакате косата да свикне с него, защото при мен около 36 часа след измиване косата отново започва да изглежда леко мазна в корените.
Ако обаче имате по-скоро нормална или суха коса, категорично бих го препоръчала.
Както името предполага, компанията е италианска, произвежда eco-friendly органична козметика, от отглеждани в района продукти. Имат страхотна фирмена политика по отношение на устойчивостта, за което можете да прочетете повече в сайта им.
В момента цената му е 16,50 лв. и можете да го закупите от тук.


Преди няколко месеца, след поредната изхабена опаковка от любимия ми тоник, реших да пробвам нещо по-различно и да тествам някой от продуктите на Benton. Тогава за пръв път дадох шанс на хидратиращия тоник, подлъгана от думата "какао" в името. Е, не миришеше на какао, но пък е добър продукт, който прави точно това, което обещава. Перфектен е за моята комбинирана кожа, защото балансира, изглажда и хидратира, има и лека киселинност, като категорично го предпочитам през лятото, т.к. дава лека хидратация, а не дълбоката, от която имам нужда през студените сезони. Хидатиращите свойства се крият именно във формулата с какао, а в тоника на Benton има цели три вида какаови екстракти – от плодовете, от семената и от цветовете, комбинирани с хиалуронова киселина, за още по-освежаващ ефект.
В момента продуктът е изчерпан, но можете да следите наличност тук. Цената му е 39,00 лв.

Споделете ми повече органични компании и продукти, които вие харесвате и смятате, че трябва да бъдат по-популярни! 

Мария

***

Ще се радвам да се запознаем. ♥
Абонирай се за канала ми: Maria Monny
Последвай ме в Instagram: mariamonny
Последвай ме във Facebook: Its Magia

*Публикацията съдържа афилиатни линкове, от които печеля малка комисионна.

You May Also Like

0 коментара

Copyright © 2018 Maria M.