Коледни джинджифилови сладки за много вкусни празници

by - 16:34

Честито Рождество Христово, приятели!

Коледа е. Зима е. Навън е студено, а аз съм се сгушила до пукащата камина с чаша горещ шоколад и любимите ми коледни сладки. 15:00h е, навръх коледния ден и всички вече се оттеглиха за следобедна почивка, като ме оставиха сама с гласа на Франк Синатра и "В навечерието на Коледа" по HBO за фон.. общо взето, коледна идилия, само снегът ми липсва! И понеже не съм от хората, които могат да си седят просто така и да се чувстват безполезни, дори по празниците, реших да ви споделя една любима моя рецепта. 
Джинджифиловите сладки са нещо изключително просто и доста популярно, главно в празничния сезон (по непонятна за мен причина - аз си ги правя дори през лятото, защото ги ОБОЖАВАМ), но само ако попаднете на правилната рецепта.
Аз имах късмета да го направя преди около 5 години и мисля, че най-накрая ги усъвършенствах до такава степен, че ми се иска да споделя с някого тази рецепта. Откраднах я преди време от друг блогър и постепенно си я персонализирах, според личните си предпочитания и характеристиките на печката вкъщи. :)


Рецептата по принцип включва и украса с глазура от лимон и белтъци, но това е въпрос на избор. Аз се научих да я правя без глазурата, защото според мен сладките са достатъчно ароматни и.. сладки и без нея. 

Продукти:
- около 100-125гр. масло на стайна температура
- 1 яйце
- 1/2ч. чаша захар (аз предпочитам кафява)
- 1/2ч. чаша мед
- 3ч. чаши брашно
- 2ч. лъжички джинджифил - пресен и настъгран или от пакетирания джинджифил на прах
- 2ч. лъжички канела
- 1ч. лъжичка сода за хляб
- 1/2ч. лъжичка бакпулвер

Започнете със разбиването на яйцето с маслото, постепенно добавете захарта и меда и бъркайте (на ръка!) докато се получи сравнително хомогенна смес с възможно най-малко бучки масло.. :D 
Към готовата смес сипете джинджифила, канелата, содата, бакпулвера и постепенно добавяйте брашното - първоначално ще можете да го бъркате, а като изсипете брашното вече ще е готово тесто, което да можете да размесите на ръка. Забелязала съм, че когато слагам 125гр. масло накрая се налага да добавя още брашно, затова не се притеснявайте, ако не се е получило както трябва - винаги може да се сипе още мъничко.
На този етап аз прибирам тестото в хладилника да престои 2-3 часа. Не е задължително, но е препоръчително, помага маслото да се стегне и прави тестото по-удобно за разстилане. Този път оставих тестото да престои цяла нощ, защото бях прекалено уморена на Бъдни вечер да се занимавам с печенето на бисквитките - отнема дооста време.


Натам е лесно - веднъж готово, тестото се разстила върху набрашнена повърхност, разточва се и се реже във формичките, които ви харесват. Моите са комплект "коледни" формички от Джъмбо, там винаги можете да намерите такива. :) Сложете хартия за печене в подходяща тава и наредете бисквитките. Пекат се за 10 минути в предварително загрята на 180 градуса фурна (с вентилатор), препоръчвам да ги наглеждате, защото само 1 минута може да превърне изпечените бисквитки в изгорели такива.


С посочения грамаж продукти можете да направите 4-5 големи тави.

За желаещите глазура:
1ч. чаша пудра захар
1 белтък
няколко капки лимонов сок

Разбивате с миксер, и с помощта на шприц или торбичка с дупчица в някой ъгъл (доста по-лесния начин) украсявате бисквитките.



Бонус "рецепта" - съвет за горещ шоколад: чашка мляко, голяма лъжица Нутела и 2ч. лъжички канела в тенджерка на котлона, вместо в микровълновата, много бита сметана и украса от канела - върви чудесно с бисквитките.

Bon appetit! 




You May Also Like

0 коментара

Copyright © 2018 Maria M.