Как си върнах естествения цвят на косата? | Ombré to natural

by - 14:20

Както знаете, от около година и половина насам косата ми беше кестеняво-руса, заради един омбре-балеаж, който ми бяха направили. Колкото и да си го харесвах, обаче, последните месеци не беше останало почти нищо от него и, разбира се, беше станало доста грозничко. Тъй като не бях склонна да се сбогувам с толкова голяма част от косата си (обичам си косата дълга и исках да си порасне такава!), реших да го махна. Не съм боядисвяла цялата си коса досега и не исках да пипам корените, защото си харесвам естествения цвят, затова решението беше ясно - трябваше да боядисам само обезцветените части.

П Р О У Ч В А Н Е Т О

Нито един фризьор не искаше да си прави труда да ми помогне с консултация как да го постигна, а аз (естествено) няма да дам 50лв. за някакви си 10-тина см. коса (и по-малко, от които половината щях да подстрижа скоро).

Изненадах се, че явно не много хора решават да махнат омбрето като пребоядисат само него - или поне това разбрах от резултатите в гугъл, защото нямаше такива.
Или тези хора решават да не се консултират с интернет, или си имат доверие, или просто боядисват всичко.
След допълнително дълбоко проучване в youtube, най-накрая намерих видео на фризьор, в което той отговаря на въпроси в коментарите и дава съвет на момиче да използва деми-перманентна боя за потъмняване на омбрето. Това било така, защото тази боя е без амоняк и е изключително подходяща за потъмняване на коса, но не работи за изсветляване, което мен ме устройва перфектно, защото не искам да променям естествения си цвят.
Това беше и всичко, което намерих по темата общо взето.
Оттук започна търсенето на деми-перманентни бои - първо проучване на марките (отново с помощта на гугъл и ютюб), а след това и опит да издиря такава в София.
За пръв път в живота си чух, че в България има специализирани магазини за боя за коса (уът?) и че мога да намеря такава там. Е да, ама го научих сравнително късно, никой не можеше да ми каже къде има такива, а около празниците, когато най-накрая намерих един, той не работеше. Естествено. В отчаянието си и притискана от крайни срокове и събития, реших че ще се оправя сама, както намеря за добре.

Т Ъ Р С Е Н Е Т О

Така започна приключението. Влязох в един много известен магазин за козметика за коса в един много известен мол в една много известна София и когато попитах за деми-перманентни бои, двете дами се спогледаха и казаха, че нямат такива. И опитаха да ми предложат шампоан с пигмент за подсилване на боядисана коса. Само дето моята е обезцветена, а не боядисана, иначе лесна работа. :)

Р Е Ш Е Н И Е Т О



Силно казано решение, защото така и не реших проблема с намиране на деми-перманентна боя.
Та така, дами и господа (едва ли има от вторите в този дълъг и скучен за мъжката част пост), стигнах до добрите стари (или само стари) Casting Creme Gloss. Какви ли не гадости съм чувала за техните бои, колко били вредни и ужасни (но, да ви попитам, хубава боя има ли?), но именно тези вредни и ужасни бои са причината да пиша тази публикация. Макар донякъде заради некомпетентност и нежелание за сътрудничество от страна на тези, на които щях да платя доста повече. И си спестих едни 40лв (боята е 9лв и някакви стотинки в момента в DM) за боядисване.

Р Е З У Л Т А Т И
Преди/след:



Ако не сте запознати със серията на L'Oréal, боята се води семи-перманентна, безамонячна, с малко въпросителни за перманентността, но издържа до 28 измивания, а и си ми подейства абсолютно приемливо. Преди години съм ползвала Glossy Blonds серията в наааай-светлите тонове на кичури за блясък и по-медени тонове на косата ми (и до известна степен я съсипах, та сега съм доволна, че си расте наистина моя коса), но досега никога по-тъмните цветове, за които знам, че реално боядисват косата. Избирането на цвета ми беше колкото трудно, толкова наложено, защото в България съществува само една 7-ца - Caramel Moccacino. Знаех, че съм 7-ца, затова просто я взех, с риска да си потъмня косата и да заменя златистите отенъци със сивкави...

Прибрах се и започна голямото мацане, защото просто нямах търпение. Въпреки че съм се боядисвала преди доста над 3 месеца (както пише в листовката в комплекта), прецених, че цветът може прекалено бързо да се залепи за обезцветената ми коса, а както казах, не исках да отивам към the dark side. Затова държах между 5-7 минути и постигнах сравнително адекватни резултати.

Не мога да излъжа, че стана перфектно и постигнах точно моя цвят, но се съмнявам, че това е постижимо, освен ако не сте професионалисти или пък имате супер стандартен цвят.
А мога да ви гарантирам, че ако имате късмета естествения ви цвят да не е тъмен пепеляво-рус (не знам с тире ли е, сори), ще имате доста по-богат избор от цветове.

Разделих косата си на "сектори" и работих по отделните етажи, като засичах по 5 минути за всеки от тях и бързах да отмия след това (по-добре предпазливо, отколкото съсипана коса). Гледах да не боядисвам върху естествения цвят и се справих сравнително добре и с това, а където бях закачила без да искам, за петте минути, в които оставих цвета да се хване, той не можа да се хване за небоядисваната ми коса. Мога да кажа, че аз забелязвам малка разлика в нюансите в косата си и усещам връхчетата по-червеникаво кафяво. Но това само аз си го забелязвам, защото съм свикнала със златистото в корените. 

Извод: не е нужно да давате стотици левове, можете да се справите сами без проблем! Гарантирам! Намирате си деми/семи-перманентна боя, за да не оплескате естествения цвят и тествате.

P.S. Естествено, от обезцветената коса боята пада бързо, затова имайте предвид, че ще се наложи да пребоядисвате, ако сте в моята ситуация. При мен седя може би 3 измивания без да мръдне, но на 4-тото започна да пада от някои кичури (не много, но русото пробива).

***



You May Also Like

2 коментара

  1. Здравей!
    Намерих твоя блог. Аз също съм с руси кичури, доста светлички и много искам да ги затъмня, да ги направя п-близки до естествения ми кафяв цвят. Аз също гледах безамонячните бои на Лореал. Значи си доволна.. защотото чтох че ако се сложи кафява боя директно на русо, може да стане зелена и тн и малко се уплаших. А какъв тон на кафявото да купя за да ми станат по-тъмни русите кичури но все пак по светли от естествения цвят. Мерси много

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! Извинявай, че чак сега виждам коментара ти, не бях получила известие - дано не съм закъсняла със съвета. По принцип логиката е такава, но затова използвах безамонячна боя. Истината е, че тя пада доста бързо, ако миеш косата си често - при мен издържа около месец преди русото отново да се покаже. Хубаво е да идентифицираш кой номер е естествения ти цвят - при мен фризьор ми каза, че това е 7, затова си взех 780 от боите, макар и, както съм написала, с риск, че няма да улуча нюанса. Винаги можеш да се консултираш с фризьор, за да си сигурна, че няма да направиш пакост. :)

      Изтриване

Copyright © 2018 Maria M.