X.

by - 09:09

Октомври си е моят месец.
И на още милиони хора по света, разбира се, но за мен той си остава мой.
И това не е свързано само с рождения ми ден.
Предимно, но не само.



Преди всичко, октомври е уют (не е кора от портокали, това е декември). Дори в най-мрачните, най-гадните и студени октомврийски дни, на душата ми е топло.

Октомври бележи началото на най-любимата ми част от годината. Обичам всички сезони, но от малка имам необяснима любов към есента (доскоро казвах „зимата", но след Коледа зимата не е зимата, която обичам). Всичко през този сезон ме кара да се чувствам щастлива, дори мъгливите студени утрини!

Октомври ме връща в детството. Първите учебни дни, играта в шумата от дърветата по двора, пътуванията до село за всички празници там, поройните дъждове, които аз прекарвах в леглото, увита в одеяло и с книжка в ръка.



Октомври означава, че вадя топлите дрехи. А това означава, че идва време да си бъда себе си! Да съм си зиморничава, да си мрънкам от студа и да се увивам в жилетки, шалове или пончо...



Октомври е важен за семейството ми месец. Освен рождения ми ден, чието перфектно позициониране още на третия ден от месеца помага винаги да съм в чудесно настроение и ужасно здравословно състояние на тази дата, през този месец празнуваме годишнина на родителите ми и други семейни празници. Допълнителна причина да има специално място в сърцето ми.

Октомври е пъстрота. Гледам на природата като на живия организъм, който е. Намирам нещо възхитително красиво в „сезонът на тъгата". „Част от теб умира всяка година, когато листата започнат да падат ... сякаш природата цяла година се е пазила за грандиозния финал" — ами, не, аз обожавам да гледам как листата падат. Жълти, оранжеви, червени, кафяви, танцуващи във въздуха и разпилявани от вятъра по асфалта. И дори в тъгава всичко остава слънчево, будно, шумно и живо, продължава да се ражда живот (ах, тези вкусни бабини ябълки!).

Октомври е празник. Октомври е Октобърфест, Хелуин, тиквено лате, ябълков пай, октомври са ароматите на канелата, на маслените бисквитки по магазините и сутрешния билков чай, октомври е чаша червено вино до камината, октомври са всички сериали, които си чакал да се върнат в ефир.



Всеки може да намери своята причина да обича октомври.
Дали това ще е странният култ към есента на бюти блогърките — тикви, PSL, пайове, пухккави елечета и прочее, дали ще е еуфорията около Хелуин, дали чашата топло кафе и вкусен пай в уютно кафене на Шипка в събота сутрин... или просто някоя прекрасна Везна, без която не можете да живеете...

You May Also Like

0 коментара

Copyright © 2018 Maria M.