Нашата сватба. | Пълен списък с препоръки за всички замесени

by - 15:12

Като малка вярвах, че до 25 ще съм омъжена и с поне едно дете - щом мама е успяла, защо аз да не успея? Е, да, ама нещата не се случват така в реалността. И макар втората точка от плана ми още да е далечна, първата я отметнах това лято, със само година закъснение.

5 септември 2021. Не съм мислила никога по въпроса кога искам да се омъжа, но прехвърлих датата през главата си и нещо кликна. Самият факт колко естествено ни се получи всичко само ми доказва, че това е била точната дата за нас. Нямаше напрежение, нямаше поляризирани емоции, нямаше нереалистични очаквания - всичко се случи непринудено и в наш стил.

Имахме година и три месеца на разположение за планиране, но то реално протече доста по-бързо - запазихме основните неща през юли-октомври миналата година, след това до април си почивахме. Повече по темата може да чуете в канала ми.

Последният месец преди събитието беше същински ад - не заради нещо, което е зависело от нас, защото бяхме свели организационните въпроси до минимум - и без това няма какво да направиш в толкова кратък срок. Заради всички притеснения с ограниченията около пандемията, фалшиви тревоги за затваряне на София и очаквания за затягане на мерките всеки момент, месецът мина изключително бързо, но и изключително бавно и мъчително. Слава Богу, оказахме се на ръба! На ръба да ни затворят - мерките влязоха в сила ден след събитието ни, на ръба да завали - всички прогнози предвещаваха цял ден облаци и дъжд, кой пък е очаквал, че този ден на ръба ще ни донесе толкова прекрасни спомени.

📍 Резиденция Тера, София - запазихме по-малката зала, зала София, тъй като сватбата ни беше доста под минимума за горната. Прекрасно място, страхотна бална зала, уникална кухня, не случайно е топ локация в София. Бонус: залата излиза директно в градинката с фонтана, където бяхме оставили няколко коктейлни маси, така че пушачите бяха много улеснени, докато в горната зала са извикали полиция същата вечер заради шума, който е неизбежен при отваряне и затваряне на вратите на терасата. Това беше първото място, което отидохме да огледаме на живо миналото лято и няколко часа по-късно бяхме категорични, че ще е то. Много харесах Голф клуб Св. София в Равно поле, но нямаха възможност да ни отделят внимание, а Вила Екатерина беше само bad vibes. Тера ни спечелиха и с отношение, заради което, честно казано, натрупаха малко черни точки тази пролет, когато комуникацията стана доста сложна, а съдействието от тяхна страна липсваше. Малко повече от месец преди събитието се смени мениджърката на място и всичко се успокои, защото момичетата, които я заместиха, бяха супер мили и услужливи. Имаше малки кризи в деня с объркани менюта, но овладяхме положението, благодарение на това, че се застраховахме и подготвихме всички куверти, въпреки че знаехме, че сме по-малко хора.

Светото венчание се състоя на любимо мое място - манастир "Св. ап. Петър и Павел", Долни Лозен. Много мога да говоря за това място, но не смятам, че е необходимо. Манастирът е много специално и близко място за семейството ми, храмът е разкошен, голям и светъл и беше перфектен за social distancing времената, в които живеем. Намира се до магистрала Тракия, в посока Равно поле, на 10-15 минути от София - силно препоръчвам за разходка (поне).

🍰 Торти Бримекс подготвиха сватбената ни торта. Съвсем случайно ги открих в Instagram, отбихме се веднъж за по кафе и тортичка с кумовете и когато стана време да мислим в посока "торта", мъжът ми ми подхвърли идеята да се обърнем към тях. Страхотно отношение, много лесна и приятна комуникация, уникално вкусни торти! Дегустирахме на няколко места преди това, но никъде не ни впечатлиха така - избрахме вкус "Портокалов сюрприз" (дано не се бъркам) - имаше аромат на моркови, канела, портокалови корички и орехи. Бих добавила, също, че цените са около, може би дори под, средните за София - не знам как, предвид отличното качество, вкус и визия. Казах им, че искам да е синя и не сме коментирали повече дизайна - по принцип си падам малко control freak, но някак имах пълно доверие, че всичко ще е чудесно - и беше. Спечелиха ме като още по-редовен клиент. :D

📷 Жоро Манолов беше изборът ни за сватбен фотограф. Говорихме с много фотографи, но Жоро беше изключително лесен избор. Той е страхотен професионалист и човек, предразположи ни и ни успокои още на първата среща. Изключително важно беше за нас хората, с които работим, да ни покажат, че знаят какво правят (поне едната страна трябва да знае какво се случва, а очевидно ние не сме тази страна :D) - за един час среща бяхме сигурни, че сме попаднали на правилния човек. Много харесахме неговия стил репортажна сватбена фотография и се радваме, че получихме точно това - всичко беше естествено - светлини, движения и моменти. 

🎥 Жоро ни насочи и към Илиян Георгиев, когато споделихме, че още не сме избрали оператор. Оказа се, че го бях потърсила още преди Жоро да го препоръча, но беше зает и трябваше да ни откаже. Господ си знае работата - няколко дни по-късно ми писа и каза, че ангажиментът е отпаднал и може да поеме нашето събитие. Затова казвам, че каквото ви е писано - ще се случи. Бързайте бавно, що се отнася до организацията на сватбата. Първоначално изобщо не исках видео, после уж не исках трейлър, но попаднах на YouTube канала му и след няколко изгледани видеа бях категорична, че ми трябва и видео, и трейлър. :D И фото, и видео, бяха незабележими в деня, силно ги препоръчвам!

🎶 Няма да лъжа, изборът на DJ беше сферата, в която бяхме най-малко подготвени. Доверихме се на усета си и решихме да се спрем на DJ, който води сватба, на която кумувахме преди години. Хареса ни, че беше премерен, разговорчив и изглеждаше точен човек. Понякога, обаче, усетът лъже. :D След много трудна комуникация и няколко изцепки от негова страна, по съвет на приятели и на агенцията, потърсихме DJ HORHE. Толкова се радвам, че го намерихме! Той беше единственият DJ, с който сме говорили след първоначалния ни избор, но и тук изборът беше много лесен. Изключително премерен, абсолютен професионалист, подобно на Жоро и при него от две срещи бяхме сигурни, че сме попаднали на точния човек.

👗 Гледам роклите на Mille Bridal & Mille Flowers от около година преди предложението, даже си имам една папка на лаптопа с нейни модели. Бях категорична, че роклята ми ще е от там. В крайна сметка предварително набелязаната рокля-мечта не беше моята и обиколих още 2-3 бутика, за да си дам шанс и да съм сигурна в решението си, но се върнах отново в Mille Bridal (около 5 пъти). Мила е изключително търпелива, безкрайно тактична и възпитана, нямаше излишни приказки, лиготии, въпроси и натиск да се вземе нещо - даже тя сама ме изпрати първия път и каза да се върна за новата колекция. Направи целия процес по избор на роклята много приятен и спокоен, за което съм безкрайно благодарна! Бях си купила воал предварително, но накрая толкова харесах един от нейните, че и за това се върнах.

👰 Купих десетина комплекта обици и аксесоари за коса, накрая обаче изборът беше диадема от Раят на диадемите/Headbands Paradise и обици от Bijou Brigitte. Заради деколтето на роклята бях решена да намеря и някое нежно колие - Yuno Pearls имаха идеалната сребърна верижка с една красива перличка. Не исках да приличам на коледно дръвче и смятам, че това беше максимумът аксесоари, които можах да си позволя. Страшно много въпроси получих за обувките си, които предизвикаха фурор в социалните мрежи. Всъщност, не обувки, а бижута, те почти скъсаха долния пласт тюл на роклята с всичките си камъчета. Поръчах ги от AliExpress около 10 месеца преди сватбата, за да си дам време да пристигнат, да не ми станат и да поръчам нови. :D Изненадващо ми станаха, но разправиите с митниците не препоръчвам на никого. 

💍 Халките ни са от Dobo Oro в Пловдив - имам пост по темата - страхотни са! Единствените, които ни обърнаха внимание и с желание ни помогнаха и упътиха. Моделите се изработват спрямо бюджет и желания - могат да са доста гъвкави с грамажа, за да отговорят и на по-малките бюджети.

💄 Alina Shayk Makeup беше магьосникът с четката - тиха, деликатна, много мила, супер талантлива! Следвам я в Instagram от години и се обърнах към нея по препоръка на Mademoisellie, която ми сподели, че е ангажирала нея за своя сватбен ден. Другаде не съм и стъпила на пробен грим, бях изключително сигурна в избора си тук от самото начало.

✂️ Todor Sivov Hairstylist се погрижи за прическата - направихме пробна през април, хареса ми, единствено имах опасения за стабилността, но се разбрахме да защитим повече с по-здрави фиби. За съжаление, преди влизането в църквата ми настъпиха воала, а оттам започнаха да изпадат и кичурчетата. Не бих препоръчала воалът да е закачен отдолу на косата - аз и не исках, но за прическата, която бях избрала и моята коса, нямаше друг вариант, с който да го задържим. Воалът ми беше дълъг 3 метра и беше тежичък, затова се примирих, че ще е отдолу. Определено, обаче, мисля, че при този метод е по-лесно да ви се разпадне прическата. :D

💖 Покани, менюта, плейс картички, бутониери, гривни, украси за чаши и бутилки си направих сама. Имам пост, в който споделям повече за поканите, както и видео в YouTube + снимки в Instagram (вижте Highlights - wedding prep).

🎻 Музикантите: Йосиф Йосифов превърна welcome drink във Виенски бал. Винаги съм си мечтала за цигулар по време на изнесения ритуал и след много търсене попаднахме на Йосиф. С тази романтична атмосфера в двора и цигулката до фонтана... чак ми се иска да бях и аз от гостите. В последния момент решихме, че искаме гайда и тъпан за взимане на булката. Добре, че братовчедка ми е хореограф с тежък бекграунд в сферата, защото не знам без нея кой щяхме да намерим седмица преди сватбата. Гайдар беше Динко Атанасов от "Филип Кутев", той ни посъветва как да се случат нещата, намери и тъпан и всичко беше чудесно!

Смело мога да кажа, че разочарованията и грешните решения около деня се броят на пръстите на едната ми ръка - даже не на всички! Имахме повече от година да обмислим хубаво какво искаме и какво не искаме да се случи и за щастие нямам решение, за което съжалявам. Категорично, обаче, съжалявам, че някои от лицата, на които разчитахме, не оправдаха очакванията ни - оттам идват и единствените неприятни емоции около деня. Дори те, обаче, не са достатъчно, че да помрачат прекрасните спомени около деня ни. Затова, ако мога да посъветвам нещо: внимателно избирайте с кого ще работите, не прибързвайте, защото каквото ви е писано, ще стане! :)

You May Also Like

0 коментара

Copyright © 2018 Maria M.